Akuten. Rosen till de trevliga sjukhuspersonalerna.

ber så mycket om ursäkt för jag inte bloggat. Men som sagt har jag mått riktigt dåligt. Rätt svårt för er att förstå.. I lördags efter matchen fick jag plötsligt stark huvudvärk som hållt i sig tills igår. I söndags låg jag och sov hela dagen och bara yrade. Hörde och såg saker. Haft kraftig smärta i ryggen och bakhuvudet. så igår låg jag och grät hela dagen och var helt skakig, kunde inte andas och fick dra efter luft. brännande smärta på armarna och kramp på händerna. en rygg som kändes skulle brytas.. 
Så pappa åkte in med mig på akuten helsingborg. Och där spenderade vi natten.. fyra timmar.. 
Först när vi kom in så fick vi sitta läääänge och vänta på en sjuksköterska, efter det skickaes vi till en kirurg. Berättade för henne om smärtan i armarna, krampen i händerna och ömheten i bakhuvudet. Hon bara SITT HELT STILLA, kan pappa trycka på signal knappen? dem symtomen tillsammans var tydligen tecken på en allvarlig sjukdom?! 
så sen rusade där in en annan läkare, som fick hämta nackskydd. så jag verkligen inte kunde röra nacken. var ju inte jättebekvämt.. Sen fick vi vänta lite, sen kom en läkare med rullstol ( man blir sjukare än man verkligen är på sjukhus) dem ville ta det säkra framför det osäkra. ifall jag skulle trilla. Men inte klagade jag för det. fick en DÖ SNYGG ung kille som körde mig. haha. Så han körde mig upp till en ortorped (stav) så jag röntgades. i nacken asså. sen körde han ner igen. Fick vänta, sen fick vi äntligen åka hem. Fick med mig starka mediciner. så jag är galet trött nu och känner mig helt uppsvälld. Så ni kanske fattar.. Mår fortfarande dåligt och har ju ont. men alvedon och ipren (Y)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0